Ledarskapets betydelse i en kris
Ledarskap i vardag och kris, Ledarskapsstilar vid en kris, Ledarskapet utmaningar under krisförloppet.
Effektiva samtal -fyra nycklar
Fokus på färdighetsträning av fyra grundläggande samtalsbeteenden: bekräfta, öppna frågor, reflektera och sammanfatta. Gemensam reflektion kring tillämpning i vardagen.
Hållbar chef
Fokus i utbildningen är vad du kan göra som chef för att hantera ditt uppdrag och samtidigt trivas på arbetet och hålla i längden.
Svåra samtal
Vi går igenom tre användarvänliga samtalsstrukturer: Stödjande/förändrande samtal, tillrättavisande samtal och reparationssamtal. Därtill förberedelser och tips inför samtalet, under samtalet och efterarbetet efter samtalet. Workshop där deltagarna får diskutera i grupp och pröva olika samtalsstrukturer två och två.
Att bygga en robust samarbetskultur
Vad är en robust samarbetskultur, Hur skapar jag en robust samarbetskultur, Ledarens roll och ansvar för att skapa en robust samarbetskultur
Effektiva möten och workshops
Fokus på genomgång av konkreta metoder och övningar samt gemensam reflektion kring dess användbarhet.